Pagini

29 decembrie 2015

3 in 1 (6, 13 si 20 decembrie 2015)


Trei zile pe munte intr-o singura postare. Trei zile pe carari diferite, cu alti oameni dar cu un singur personaj principal: muntele.


1. Poiana Muncel sau Lumea de dincolo de nori (6 decembrie 2015)

Incep periplu acestor postari cu o iesire in Poiana Muncel impreuna cu Lucian.
Imi aduc inca aminte perfect dimineata acestei zile, posomorata insa cu un rasarit de vis dinspre Tara Dornelor. Ne incepem scurta noastra iesire la 07:30, cu microbusul Bistrita-Muresenii Bargaului ne indreptam inspre satul Tureac de unde o luam la pas pe strada Tureac, strada aflata imediat dupa scoala. Dupa ce intram pe strada la nici 50-100 de m  facem stanga pe o ulicioara (strada secundara) care avea sa ne conduca pana in asa zisa Poiana Tiganului, poiana aflata pe versantul sudic al Muncelului. Intre noi si Poiana Muncel sta un petic de vreo 300 de m de padure.
In imaginea de mai jos puteti vizualiza traseul parcurs pentru dus care se pare ca are nici mai mult nici mai putin de 6 km.


Foto 1. Traseul parcurs la urcare

Odata ajunsi in poiana Tiganului, se tine efectiv drumul care este chiar pe culmea dintre cele doi vai, de la intrare pana in aceasta poiana. Urcam poiana pana in capatul de sus unde luam masa. De aici deja intram in ceata si nimic din tot ceea ce vedeam nu ne spune ca sus aveam sa ne bucuram de o mare de nori superba. Din capatul de sus al poienii se traverseaza zona de padure pana cand dintr-o data, surpriza ajungeti in Poiana Muncel. Atentie de unde iesiti si pana in zona cu adevarat cea mai frumoasa a poienii trebuie sa o luati inspre nord pana dati de o stana. Tineti drumul forestier pe curba de nivel. Peste doua saptamani am avut ocazia sa si schiez, dar despre toate acestea in postarea numarul trei Ne bucuram atata de zapada cat si de marea superba de nori. Cerul albastru, Rodnei, Calimani, Suhard intr-un cuvant impresionant.

Pnetru coborare puteti opta pentru aceeasi varianta, noi am coborat in Prundu Bargaului pe un traseu care il voi prezenta intr-o alta postare.

Cateva fotografii care sper sa va ofere putin din trairile noastre. 







2. Bistricioru in alb (13 decembrie 2015)


Dupa o saptamana de la evenimetele de mai sus a venit randul altei iesiri. In prim plan a fost Bistricioru din Muntii Calimani. Am sarit din Bargau in Calimani. De data aceasta coleg de tura a fost Catalin.
De deplasat pana in Mita ne-am deplasat cu un amic cu masina, de intors ne-am intors cu Salvamontul. Stati linistit ca nu am patit nimic.

De data aceasta pe aproape toata perioada zilei cat am stat pe munte am prins doar ceata, inspre final la coborare doar ne-am bucurat de o mare de nori asternuta peste Depresiunea Colibita si Valea Bargaului. Cateva imagini la:






3. Momente speciale in Poiana Muncel (20 decembrie 2015)

Traseul parcurs 


Din Calimani din nou in muntii de acasa si tot in Poiana Muncel insa de data aceasta cu schiurile de tura. Colegi de tura: Corneliu si Simi. Alegem Valea Garlei, vale situata putin mai in sus de Culmea Podirei pe care am urcat in Muncel in data de 6 decembrie. Cu masina am parcus vreo 4 km, dar atentie noi am avut la dispozitie 4x4.

De unde am lasat masina si pana in poiana am parcurs atat la dus cat si la intoarcere toata portiunea pe schiuri. A fost prima experienta pe schiuri de tura in muntii de acasa si abia astept urmatoarele.
Detalii despre traseu daca doriti imi puteti trimite un mesaj.

In aceasta zi chiar daca nu am mai prins marea de nori de altadata am trait pentru prima data in viata de cand merg pe munte Fenomenul Gloria. Despre acest fenomen puteti citi la http://dinumititeanu.ro/Spectrul-din-Brocken
Mare de nori a fost dar din pacate cativa nori jucausi ne acopereau vizibilitatea pe anumite portiuni.

Va multumesc pentru rabdare si scuzati cuvintele sarace dar lasand sa treaca atatea zile s-a pierdut esenta.

Alte cateva poze 

La cat mai multe ture frumoase in anul ce vine!



Fenomenul Gloria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu